Polityka prywatności

W niniejszym dokumencie o nazwie Polityka Prywatności (zwana dalej „Polityką”), wyjaśniamy obowiązujące zasady przetwarzania informacji, jakie Użytkownik podaje podczas korzystania z naszej strony internetowej. Naszym celem jest ochrona danych Użytkowników strony internetowej, ponieważ wysoka dbałość o prywatność obecnych, jak i potencjalnych Klientów stanowi jeden z priorytetów w działaniu Kancelarii Prawa Gospodarczego i Podatkowego Marka Krzysztofa Wynimko.

§ 1 Postanowienia wstępne

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest radca prawny Marek Krzysztof Wynimko prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Prawa Gospodarczego i Podatkowego Marek K. Wynimko. Siedziba Administratora mieści się przy ul. Krakowskiej 4 lok. U4/1, 15-875 Białystok (zwany dalej „Administratorem”).
  2. Z Administratorem można skontaktować się telefonicznie pod numerem telefonu: tel. +48 509 337 400, 85 662 31 52, poprzez pocztę email: radcaprawny@wynimko.pl bądź pocztą tradycyjną na adres Administratora podany wyżej.
  3. Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej „RODO”).

§ 2 Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna

  1. Administrator przetwarza następujące kategorie Państwa danych osobowych:
    a) imię i nazwisko,
    b) firmę,
    c) dane kontaktowe (telefon, e-mail),
    d) dane adresowe,
    e) dane zawarte w treści przesłanej do nas wiadomości,
    f) inne dane, które przekażą Państwo Administratorowi np. w treści maila, rozmowy telefonicznej, listownie lub osobiście.
  2. Dane osobowe, które przetwarza Administrator, otrzymujemy od Państwa na podstawie dobrowolnej zgody.
  3. Administrator przetwarza Państwa dane na podstawie:
    • art. 6 ust. 1 lit. a RODO – osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
    • art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
    • art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,
    • art. 6 ust. 1 lit. f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.
  4. Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane przez Kancelarię w celach:
    • kontaktu telefonicznego, mailowego, listownego lub osobistego – w szczególności w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie przesłane przez formularz kontaktowy oraz potwierdzenia terminu umówionej konsultacji,
    • realizacji usług kancelarii prawnej – w tym udzielenia porady prawnej za pośrednictwem systemu porozumiewania się na odległość,
    • nawiązania stosunku pracy bądź współpracy,
    • korzystania ze strony internetowej i zapewnienia jej prawidłowego działania,
    • prowadzenia statystyk i analizy ruchu na stronie internetowej.
  5. Państwa dane osobowe nie będą służyły zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

§ 3 Udostępnianie, powierzanie, przechowywanie danych

  1. Państwa dane osobowe mogą być udostępniane przez Kancelarię podmiotom i organom, którym Kancelaria jest zobowiązana lub upoważniona udostępnić dane osobowe, podmiotom i organom uprawnionym na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, podmiotom, którym Kancelaria powierzyła wykonywanie czynności  przetwarzania danych osobowych na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz podmiotom dostarczającym infrastrukturę IT.
  2. Państwa dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom w celach komercyjnych.
  3. Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych.
  4. Okres przetwarzania danych osobowych determinowany jest następującymi okolicznościami:
    • w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – do czasu wycofania zgody poprzez poinformowanie Administratora;
    • w przypadku przetwarzania danych na podstawie umowy – do czasu zakończenia umowy oraz okresu związanego z jej realizacją (dochodzenie roszczeń, archiwizacja);
    • w przypadku spełniania obowiązków określonych w przepisach prawa – do czasu zrealizowania obowiązku przez Administratora;
    • w przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora – do czasu trwania takiego interesu.
  5. Państwa dane osobowe nie są przekazywane do państwa trzeciego.

§ 4 Pliki cookies

  1. Witryna korzysta z plików cookies. Zapisywane są one przez Administratora na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej stronę internetową, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookie zwykle zawiera nazwę domeny, z której pochodzi, swój „czas wygaśnięcia” oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik. Informacje zbierane za pomocą plików tego typu pomagają dostosowywać oferowane przez Administratora produkty do indywidualnych preferencji i rzeczywistych potrzeb osób odwiedzających stronę internetową.
  2. Witryna wykorzystuje jedynie niezbędne pliki cookies. Ten rodzaj plików cookies jest konieczny do prawidłowego funkcjonowania witryny – przede wszystkim w celu korzystania z jej podstawowych funkcji oraz poruszania się po niej. Pliki te są przetwarzane w oparciu o usprawiedliwiony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  3. Przy wizycie na naszej stronie internetowej informujemy Użytkownika o wykorzystywanych plikach cookies. Użytkownik może potwierdzić wykorzystywanie niezbędnych plików cookies poprzez kliknięcie pola „Akceptuj”.
  4. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach:
    a. w przeglądarce Chrome
    b. w przeglądarce Firefox
    c. w przeglądarce Internet Explorer
    d. w przeglądarce Opera
    e. w przeglądarce Safari
    f. w przeglądarce Microsoft Edge

§ 5 Prawa osób, których dane dotyczą

  1. W związku z przetwarzaniem przez Kancelarię danych osobowych niezbędnych do realizacji celów, o ile nie wyłączają tego przepisy szczególne, przysługuje Państwu prawo:
    – żądania od Administratora dostępu do danych osobowych i ich sprostowania oraz uzupełniania,
    – usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych, o ile spełnione zostaną przesłanki określone w przepisach prawa,
    – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, o ile spełnione zostaną przesłanki określone w przepisach prawa,
    – przenoszenia danych, o ile spełnione zostaną przesłanki określone w przepisach prawa,
    – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W przypadku chęci wycofania zgody na otrzymywanie od nas informacji prosimy o kontakt mailowy na adres: radcaprawny@wynimko.pl , wówczas Państwa dane zostaną usunięte z naszej bazy;
    – wniesienia skargi do organu nadzorczego: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00.

§ 6 Postanowienia końcowe

  1. Niniejsza Polityka została przyjęta na mocy zarządzenia Administratora i wchodzi w życie z dniem 31 października 2024 r.
  2. Zmiana treści Polityki może nastąpić w takim samym trybie. Każdorazowa zmiana Polityki publikowana jest dostępna pod adresem: www.wynimko.pl w zakładce „Polityka prywatności” z wyprzedzeniem, nie później niż na 7 dni przed datą wprowadzenia zmian.
  3. W sprawach nie uregulowanych w Polityce stosuje się odpowiednie przepisy prawa, w tym obowiązują przepisy RODO oraz przepisy prawa polskiego.