Ochrona danych osobowych – obszary usług
Informujemy, że w ramach prowadzonej działalności, w oparciu o specjalistyczną wiedzę potwierdzoną stosownymi certyfikatami oraz kilkuletnie doświadczenie w obszarze prawnych aspektów ochrony danych osobowych, świadczymy usługi związane z wymogami przepisów o ochronie danych osobowych wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane RODO) i ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000) oraz przepisów sektorowych.
RODO – informacje ogólne
RODO to powszechnie już przyjęty skrót odnoszący się do aktualnie podstawowego w Unii Europejskiej aktu prawnego regulującego obszar ochrony danych osobowych – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Audyt zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami RODO
Audyt w zakresie przetwarzania danych osobowych w organizacji stanowi podstawę dalszych działań ukierunkowanych na zapewnienie zgodności jej funkcjonowania z przepisami RODO. Najistotniejsze na tym etapie jest określenie jakie dane są przetwarzane, jakie procesy opierają się na przetwarzaniu danych, jakie są podstawy i cele przetwarzania, jakie czynności wobec danych są podejmowane oraz jak kształtuje się system zabezpieczeń w organizacji. Wyniki takiej analizy operacji przetwarzania należy zestawić z wymogami określonymi w przepisach RODO, w celu dokonania oceny stosowanych polityk i procedur, a następnie dostosowania ich do nowych przepisów bądź też opracowania nowych dokumentów.
Dokumentacja ochrony danych osobowych
Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, od 25 maja 2018 r. z uwagi na rozpoczęcie stosowania nowych przepisów regulujących zagadnienia ochrony danych osobowych oraz wejście w życie nowej ustawy o ochronie danych osobowych, tracą moc wcześniej obowiązujące wymagania dotyczące dokumentacji przetwarzania danych osobowych. Nadal jednak dokumentacja jest wymagana i z perspektywy zasady rozliczalności odgrywa jedną z kluczowych ról w przypadku kontroli organu nadzoru.
Inspektor ochrony danych osobowych
Jedną z najważniejszych zmian, jakie od 25 maja 2018 r. wprowadziły nowe przepisy o ochronie danych osobowych jest przejście od dobrowolnego wyznaczania administratora bezpieczeństwa informacji (ABI) do modelu, w którym w odniesieniu do wielu podmiotów przewidziany jest obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych (IOD). Wobec tego każdy podmiot powinien dokonać analizy, czy w świetle RODO spoczywa na nim taki obowiązek. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych rekomenduje, by rozważyć wyznaczenie inspektora ochrony danych, nawet jeśli nie ma obowiązku wyznaczenia IOD. Osoba ta jako fachowiec wesprze w prawidłowym zorganizowaniu procesów przetwarzania danych osobowych, chroniąc przed roszczeniami klientów czy sankcjami ze strony organu nadzoru.
Profesjonalny consulting w obszarze ochrony danych osobowych
Administrator w realizacji wymogów prawnych dotyczących skomplikowanej problematyki ochrony danych w organizacji, która nie ma obowiązku wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych, może być wspierany w formie profesjonalnego consultingu. Eksperci Kancelarii Prawa Gospodarczego i Podatkowego Marek K. Wynimko specjalizują się w…
Szkolenia z zagadnień ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji
Przepisy RODO wskazują na wagę szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych dla personelu mającego stały lub regularny dostęp do danych osobowych i uczestniczącego w operacjach przetwarzania. Ponadto nie ulega wątpliwości, że świadomi użytkownicy gwarantują najskuteczniejszą ochronę informacji, w tym danych osobowych. Dlatego też Kancelaria Prawa Gospodarczego i Podatkowego Marek K. Wynimko wspiera organizacje w procesie budowania świadomości na temat ochrony informacji i danych osobowych.
Ochrona własności intelektualnej
Umysł ludzki ma zdolność tworzenia dóbr niematerialnych, które zaliczane są do tak zwanej własności intelektualnej. Owe wytwory rozumu i wyobraźni, pomimo że niematerialne, są zapisywane najczęściej na nośnikach materialnych, co pozwala na ich nazwanie, utrwalenie i zabezpieczenie.
Prawo własności intelektualnej
Termin „prawo własności intelektualnej” obejmuje różne dziedziny prawa, które służą ochronie i regulują zasady korzystania z tak zwanej własności intelektualnej. Można jako własność intelektualną uznać wszystko, co tworzy człowiek z użyciem rozumu, a co jest nowe i wcześniej niespotykane. Do definicji własności intelektualnej należy zaliczyć teksty piosenek, wiersze, prozę, muzykę, fotografię, znaki towarowe, dzieła sztuki czy patenty. W poszczególnych państwach do praw własności intelektualnej zaliczane są także tajemnice handlowe (na przykład w Stanach Zjednoczonych)…
Formularz kontaktowy
Odezwiemy się tak szybko jak możliwe.